Субота, 27.04.2024, 14:29
Вітаю Вас Гость | Реєстрація | Вхід

Факультет соціології та управління

Меню сайту
Категорії розділу
Новини деканату [13]
Новини студради [39]
Новини медіа-сектору (сайт) [27]
Міністерство освіти і науки України [21]
Новини ЗНУ [22]
Пошук на сайті
Дошка оголошень
200
Сьогодні
«  Квітень 2024  »
ПВСЧПтСВ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Теги сайту
Презентація ФСУ
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук у Google
Наші друзі
Украинский портАл

Кафедра соціології та інформація про її спеціальність:

Спеціальність «Соціологія»

Освітньо-кваліфікаційні рівні підготовки: бакалавр, спеціаліст, магістр.

Спеціалізації: соціологія управління, соціологія політики, соціологія реклами та суспільних відносин.

Спеціальність «Соціологія» дозволяє працювати за такими напрямками та на таких посадах:

  • керівник/працівник структурних підрозділів державного управління та місцевого самоврядування;
  • керівник/працівник соціологічної та маркетингової служби;
  • експерт з суспільно-політичних питань та ЗМІ.
Ким може працювати соціолог?

Соціолог

  • Організує та проводить соціологічні дослідження з метою розробки і впровадження заходів, направлених на створення на підприємстві найбільш сприятливих соціально-психологічних умов, що сприятимуть підвищенню міри задоволення матеріальних і духовних потреб працівників і продуктивності їх праці.
  • Бере участь в складанні проектів перспективних і річних планів економічного і соціального розвитку підприємства і в планеруванні засобів на соціально-культурні заходи.
  • Складає програми соціологічних досліджень і контролює їх виконання.
  • На основі проведених досліджень розробляє рекомендації по вдосконаленню форм організації праці, його розділенню і кооперації, поліпшенню умов трудової діяльності.
  • Бере участь в роботі, що проводиться на підприємстві, за визначенням перспектив зростання заробітної плати працівників, вдосконаленням систем матеріального і морального стимулювання трудової діяльності працівників, дослідженням можливостей повнішого задоволення потреб членів трудового колективу в житлі і дитячих установах, поліпшення організації громадського харчування і побутового обслуговування працівників, розвитку санаторно-курортної мережі і забезпечення медичною допомогою.
  • Спільно з психологом і іншими фахівцями вивчає найбільш актуальні питання і проблеми соціального характеру і дороги усунення причин, що викликають текучість кадрів, порушення трудової дисципліни і тому подібне
  • Розробляє заходи, направлені на вирішення соціальних проблем з вказівкою конкретних термінів і виконавців, а також необхідних фінансових коштів, приймає заходи по мобілізації трудових колективів на їх виконання.
  • Готує пропозиції по зміцненню трудової дисципліни, вдосконаленню соціально-психологічних умов трудової діяльності, організації дозвілля і побуту працівників, підвищенню їх суспільної і творчої активності.
  • Організовує пропаганду соціологічних знань, надає методичну допомогу працівникам підприємства при вирішенні соціальних питань.
  • Виконує окремі службові доручення свого безпосереднього керівника.

Соціолог промисловий

  • Призначення соціолога як фахівця на підприємстві реалізуються в його функціях, котрі зв’язані з функціями соціології. Вони конкретизують загальні абстрактні уявлення про функції соціології як науки. Детальний розгляд їх сприятиме ліпшому усвідомленню змісту роботи соціолога на підприємстві.
  • Робота соціолога має здебільшого теоретико-пізнавальну спрямованість і є досить складною, оскільки зв’язана з усвідомленням сутності соціальних процесів, людського буття. Вона є творчою, оскільки зв’язана з пошуком нового, раніше невідомого. Основна мета соціологічної діяльності — пізнання за допомогою загальних наукових та суто соціологічних методів соціальних явищ, процесів та визначення засобів управління їхнім розвитком. Тому теоретико-пізнавальну працю соціолога завжди так чи так поєднано з практичною, управлінською діяльністю. Без зв’язку з практикою соціологічна робота втрачає сенс. Кінцевим підтвердженням її значущості та доцільності є досягнуті практичні результати.
  • Соціологи на підприємствах мають виконувати й таку специфічну функцію, як соціологічне обґрунтування та соціальна оцінка управлінських рішень, що передбачає врахування соціологічних чинників, оцінку соціальних наслідків різних нововведень. Інакше кажучи, соціологи мають відповісти на запитання про те, що зміниться в умовах і змісті праці, у ставленні до праці, у структурі інтересів людей у разі, скажімо, переходу на виробництво нової продукції, зміни технології, реконструкції виробництва, запровадження нової форми оплати праці тощо.
  • У завдання соціологів входить контроль соціальних параметрів розвитку колективу. При цьому слід ураховувати, що економічний ефект не завжди збігається із соціальним. Інколи нововведення спричиняють негативні соціальні наслідки.
  • На підприємствах здійснюється постійна участь соціологів разом з фахівцями інших служб підприємства у вирішенні проблем, які не входять безпосередньо до сфери їхньої функціональної діяльності. Це групи представників різних підрозділів, у тім числі соціологів, утворені для діагностики, вироблення рішень та їхньої реалізації. Це ради і комісії з питань соціального розвитку, використання кадрів, організації побуту і дозвілля, молодіжних проблем, технічні ради, комісії з питань охорони праці та оздоровлення;
  • Нині особливої актуальності набуває функція соціологічної просвіти. Завданням соціології є організація соціологічного навчання кадрів, поширення соціологічних знань та вивчення основ виробничої педагогіки, переконання в необхідності використання цих знань у практичній діяльності, формування в керівників різних рангів соціологічного мислення. Соціологічні служби мають довести необхідність соціологічної роботи для підвищення ефективності виробничої діяльності колективу.
  • Зміст функцій соціологічної просвіти полягає в такому:
    1. організація вивчення керівниками і спеціалістами основ соціологічних знань, зокрема соціології праці;
    2. масова пропаганда соціологічних знань серед працівників підприємства, виступи соціологів з лекціями, доповідями тощо;
    3. регулярне інформування колективу про результати соціологічних досліджень, про хід вирішення соціальних проблем, виконання планів соціального розвитку;
    4. консультування працівників інших служб з питань вирішення соціальних проблем, розв’язання конфліктів тощо.
Викладач соціогуманітарних та суспільствознавчих дисциплін
  • Проводить навчання осіб, що вчаться у відповідності з вимогами державних освітніх стандартів.
  • Організує і контролює їх самостійну роботу.
  • Використовує найбільш ефективні форми, методи і засоби навчання, нові педагогічні технології.
  • Формує професійні уміння і навички, у осіб, що вчаться, підготовляє їх до застосування отриманих знань у практичній діяльності.
  • Бере участь у розробці освітніх програм, несе відповідальність за реалізацію їх не в повному обсязі відповідно до навчального плану і графіка навчального процесу, якість підготовки випускників.
  • Дотримує права і свободи осіб, що навчаються.
  • Підтримує навчальну дисципліну, контролює режим відвідування занять.
  • Забезпечує виконання навчальних планів і програм, дотримання вимог безпеки праці в навчальному процесі.
  • Проводить виховну роботу.
  • Підвищує свою професійну кваліфікацію.
Спеціаліста відділу зв’язків з політичними партіями та громадськими організаціями управлінь з питань внутрішньої політики та зв’язків з громадськістю районної, міської та обласної державної адміністрації
  • Спеціаліст відділу зв’язків з політичними партіями та громадськими організаціями управління з питань внутрішньої політики та зв’язків з громадськістю облдержадміністрації забезпечує узагальнення інформації з метою подальшого інформування про суспільно-політичну ситуацію та стану громадської думки в регіоні.
  • Організує та виконує узагальнення щоденної експрес-інформації з метою подальшого інформування керівництва Запорізької обласної державної адміністрації, Кабінету Міністрів України, Секретаріату Президента України;
  • Організує та виконує аналітичну обробку інформації в тому числі: аналіз тенденцій та чинників, які впливають на розвиток суспільно-політичної ситуації в регіоні; аналіз діяльності суб`єктів політичного процесу; аналіз публічної діяльності в регіоні народних депутатів та політичних діячів; діяльності центральних і місцевих органів влади;
  • Забезпечує підготовку інформаційно-аналітичних матеріалів на адресу керівництва облдержадміністрації, Секретаріату Президента України, Кабінету Міністрів України;
  • На основі інформаційних матеріалів готує прогноз розвитку суспільно-політичних подій в регіоні;
  • Аналізує динаміку проведення масових заходів в регіоні, здійснює підготовку проектів відповідей керівництва облдержадміністрації, управління на резолюції мітингів;
  • Вносить пропозиції щодо необхідних соціологічних досліджень суспільно-політичної ситуації та стану громадської думки в регіоні;
  • Підтримує зв’язки з соціологічними центрами і лабораторіями вищих навчальних закладів області;
  • Бере участь у заходах, запланованих управлінням з питань внутрішньої політики та зв’язків з громадськістю облдержадміністрації;
  • Виконує інші доручення та накази начальника управління, начальника відділу, які безпосередньо пов’язані з діяльністю управління з питань внутрішньої політики та зв’язків з громадськістю облдержадміністрації;
  • Дотримується правил внутрішнього трудового розпорядку.
Менеджер (управитель) із зв’язків з громадськістю
  • Завдання та обов’язки. Здійснює координацію зв’язків і безпосередньо зв’язок підприємства з громадськістю відповідно до загальної мети підприємства. Розробляє відповідні заходи і плани розвитку зв’язків підприємства з громадськістю. Здійснює інформаційні програми з метою інформування законодавців, засобів масової інформації та широкого загалу про плани, досягнення та принципи свого підприємства. Організовує прес-конференції, зустрічі з громадськістю, виступи в засобах масової інформації керівників підприємства.
  • Готує відповідні матеріали для преси, заяви, інформацію, повідомлення. Контролює матеріали засобів масової інформації з метою перевірки правильності відображення інформації, яка виходить із підприємства. Забезпечує контакти з відповідними підрозділами міністерств, інших органів виконавчої влади щодо обміну інформаційними матеріалами. Надає засобам масової інформації матеріали про діяльність підприємства. Проводить переговори щодо контактів з представниками газет, журналів, радіо, телебачення, спортивних та культурних організацій.
  • Бере участь у підготовленні й випуску рекламно-інформаційних видань, які сприяють розширенню міжнародних і міжгалузевих зв’язків. Забезпечує координацію зв’язків і безпосередньо здійснює зв’язок з періодичними виданнями (газетами, журналами). Здійснює співробітництво з відповідними прес-службами інших підприємств. Бере участь у плануванні соціального розвитку колективу, вирішенні спірних питань та конфліктів, залучає до їх вирішення відповідних консультантів і експертів (правових, технічних, фінансових). Приймає рішення щодо планування та управління різними фондами, раціонального використання наданих коштів.
  • Повинен знати: чинне законодавство України та нормативні акти, що регламентують діяльність підприємства; нормативно-правові акти з питань масової інформації; основи ринкової економіки, підприємництва й комерційної діяльності; ведення бізнесу; основи маркетингу; теорію менеджменту, стан і перспективи розвитку підприємства; теорію і практику роботи з персоналом; форми і методи ведення рекламних кампаній; порядок розробки бізнес-планів і комерційних угод, договорів, контрактів; основи соціології, психології і мотивації праці; етику ділового спілкування; основи технології, організації виробництва; структуру управління підприємством; перспективи інноваційної та інвестиційної діяльності; методи оцінки ділових якостей робітників; основи діловодства; методи обробки інформації з використанням сучасних технічних засобів, комунікацій і зв’язку, обчислювальної техніки; основи законодавства про працю; правила та норми охорони праці.
Спеціаліст з підбору персоналу
  • Організує та проводить підбір та попередній відбір персоналу необхідної кваліфікації для підрозділу організації.
  • Встановлює ділові зв’язки з учбовими закладами, службами зайнятості, кадровими агенціями, спеціалізованими виданнями з метою їх залучення до процесу підбору спеціалістів та інформування потенційних кандидатів на ринку праці про вакансію організації.
  • Формує та підтримує бази потенційних кандидатів.
  • Організовує внутрішній конкурс на заміщення вакантних посад. Розробляє найбільш ефективні для кожної вакансії канали пошуку кандидатів та здійснює інформування кандидатів по цих каналах.
  • Готує інформаційні методичні та інші матеріали для проведення адаптаційних семінарів. Формує та оновлює методичну базу.
  • Здійснює допомогу колегам по роботі при вирішенні завдань їх діяльності у випадку, якщо допомога може призвести до якісного покращення результатів діяльності.
  • Безперервно підвищує свій професійний рівень.
Спеціаліст консультант з маркетингу
  • Здійснювати розробку заходів по виробництву продукції (товару) і наданню послуг, які знаходять найбільший попит і ринок збуту.
  • Сприяти збалансованому розвитку виробництва і сфери послуг, готувати пропозиції по вибору і зміні напрямів розвитку товарного асортименту, виробничо-господарській і підприємницькій діяльності.
  • Брати участь в розробці маркетингової політики, визначенні цін, створювати умови для планомірної реалізації товару і розширення послуг, що надаються, задоволення попиту покупців (клієнтів) на товари і послуги.
  • Вивчати ринок аналогічних товарів і послуг (аналіз попиту і вжитку, їх мотивацій і коливань, діяльності конкурентів) і тенденцій його розвитку.
  • Прогнозувати об'єм продажу і формувати споживчий попит на товари і послуги, виявляти найбільш ефективні ринки збуту, а також вимоги до якісних характеристик товару (спосіб його виробництва, термін служби, правила користування, упаковку) або послуги, що надається.
  • Досліджувати чинники, що впливають на збут товару і мають значення для успішної реалізації послуг, що надаються, типів попиту (стійкий, ажіотажний, короткочасний і ін.), причини його підвищення і зниження, диференціацію купівельної спроможності населення.
  • Удосконалювати інформаційне забезпечення досліджень ринку, що проводяться.
  • Розробляти програми по формуванню попиту і стимулюванню збуту, рекомендації по вибору ринку відповідно до наявних ресурсів.
  • Визначати заходи, готувати пропозиції і розробляти рекомендації по підвищенню якості і поліпшенню споживчих властивостей товарів і послуг, перспективи освоєння нової продукції і ринків збуту з врахуванням соціально-демографічних особливостей різних груп населення, стану і динаміки їх доходів, традицій і смаків, а також необхідні для цього витрати всіх видів ресурсів, включаючи сировину, матеріали, енергію, кадри.
  • Аналізувати конкурентне середовище з врахуванням змін в податковій, ціновій і митній політиці держави, об'єм обороту, прибуток від продажу, конкурентоспроможність, швидкість реалізації, чинники, що впливають на збут.
  • Вести контроль за збутом, проводити зіставлення запланованих даних з отриманими результатами за об'ємом, виручці, часу збуту (надання послуг) і території їх поширення, виявляти відхилення і зміни кон’юнктури ринку.
  • Забезпечувати зростання ефективності підприємницької діяльності, прибули і доходів, підвищення конкурентоспроможності товарів і послуг.
  • Брати участь в підготовці, перепідготовці і підвищенні кваліфікації управлінських кадрів з врахуванням вимог ринкової економіки.
  • Виконувати окремі службові доручення свого безпосереднього керівника.
Спеціаліст з управління проектами
  • Здійснює збір даних для виконання проектних робіт.
  • Аналізує інформацію по проектам.
  • Розробляє концепції проекту.
  • Формує і організує роботи групи управління проектом.
  • Приймає і затверджує всі рішення по проекту.
  • Управляє змінами в проекті.
  • Здійснює технічне керівництво проектними роботами під час проектування об’єкта.
  • Здійснює контроль технічного рівня прийнятих проектних і архітектурно-планових рішень, економічними затратами засобів на проектно-пошукові роботи, строками розробки проектної документації.
  • Контролює відповідність розробленої проектної документації державним стандартам, нормам, правилам і інструкціям.
  • Узгоджує проектну документацію в службах міста та інших інстанціях.
  • Проводить тендери, вибір підрядних організацій для виконання робіт.
  • Співпрацює з фінансовими відділами з ціллю забезпечення фінансування проектів своєчасно і в межах бюджету.
  • Готує і веде документацію по проектам.
  • Готує і проводить презентації проектів.
  • Готує і вносить зміни в проекти.
  • Виконує проекти згідно до строків, в межах виділеного бюджету і з належним рівнем якості.
  • Координує роботи учасників проектних груп.
  • Контролює якість виконання робіт за проектами.
  • Коректує план-графіки бюджету проектів і узгоджує зміну з кураторами проектів.
  • Ініціює проведення нарад і їх планування по ходу виконання проектів.
  • Формує і узгоджує проміжні і підсумкові звіти за проектами з керівником відділу і представляє проміжні і підсумкові звіти кураторам проектів.
Менеджер (управитель) з реклами видань
  • Організовує роботу з рекламування продукції видавництва та надання рекламних послуг стороннім підприємствам, організаціям, приватним особам.
  • Бере участь у формуванні рекламної стратегії.
  • Розробляє плани рекламних заходів й обґрунтовує витрати на їх проведення. Здійснює управління процесом ефективного та доцільного наповнення періодичного видання рекламним продуктом. За погодженням з рекламодавцем організовує розроблення рекламних матеріалів, контролює їх якість, забезпечує наочність і доступність, відповідність оформлення змісту, додержання норм громадської моралі.
  • Організовує систему збору рекламної інформації. Залучає позаштатних працівників до пошуку рекламодавців.
  • Здійснює контроль за укладенням та виконанням договорів щодо надання рекламних послуг.
  • Визначає придатність рекламних оригіналів для поліграфічного відтворення. Відповідає за якість текстового і художнього оформлення рекламного продукту, організовує його технічне підготовлення.
  • Налагоджує ділові зв'язки з творчими спілками, громадськими організаціями, культурно-освітніми закладами, рекламодавцями. Організовує зустрічі з читачами та бібліотечними працівниками.
  • Керує добором видань для книжкових виставок, ярмарків. Представляє видавництво з питань реклами та розповсюдження видань на нарадах, конференціях, виставках.
  • Залучає до підготовлення рекламних заходів консультантів й експертів, запрошує до участі в рекламі літераторів, критиків, відомих осіб.
  • Вибирає форми і методи рекламування продукції видавництва в засобах масової інформації і торговельних організаціях. Вивчає ринок збуту та попит покупців для визначення часу й місця проведення рекламних кампаній, кола осіб, на яких слід спрямувати рекламу.
  • Організовує підготовлення рекламно-інформаційних видань (каталогів, буклетів, плакатів, проспектів, листівок тощо) і передає їх у книготорговельну мережу.
  • Бере участь у розробленні рекомендацій щодо тематичного змісту і якості виготовлення періодичного видання для покращення його реалізації. Здійснює керівництво підлеглими працівниками, створює умови для професійного зростання та підвищення їх кваліфікації.
  • Проводить виховну роботу в колективі. Контролює дотримання працівниками правил охорони праці, виробничої дисципліни, внутрішнього трудового розпорядку. Подає пропозиції щодо заохочення кращих працівників або накладання стягнень на порушників дисципліни.
Менеджер по рекламі та рекламній діяльності
  • Організує роботу по рекламуванню продукції або виконуваних послуг з метою їх просунення на ринку збуту. Інформування споживачів про переваги якості рекламованих товарів та послуг.
  • Здійснює керівництво, планування та координація робіт по проведенню рекламних компаній. Розробка планів рекламних заходів та розрахунок витрат на їх проведення.
  • Приймає активну участь у формуванні рекламної стратегії, що ґрунтується на перспективних напрямах подальшого організаційного розвитку інноваційної та інвестиційної діяльності.
  • Здійснює вибір форм та методів реклами в засобах масової інформації.
  • Вивчає ринок збуту та попит споживачів з метою визначення найкращого часу та місця розміщення реклами масштабів та строків проведення рекламних компаній, коло осіб на яких вона направлена з орієнтацією на цільові групи згідно з професійною, статевою та споживчою приналежністю.
  • Організує зв’язки з діловими партнерами, систему збору необхідної інформації та розширення зовнішніх зв’язків з метою вдосконалення рекламної діяльності.
  • Здійснює керівництво підлеглими співробітниками.
Кафедра соціології

Завідувач кафедри: Лепський Максим Анатолійович, доктор філософських наук, професор.

Заступник: Корнієнко Геннадій Миколайович, старший викладач.

Адреса: 316 ауд., 4 корпус ЗНУ, вул. Леппіка, 33.

Контактний телефон:(061) 213-89-97.